Tuesday 15 November 2011

:: Jangan Risau Andai Diri Putus Cinta :: -_- "!!

Biarla putus CINTA dengan manusia…tapi saya x sanggup Putus CINTA dengan ALLAH…Terima kasih ALLAH kerana pilih saya..ALLAH lebih mengetahui yang TERBAIK untuk saya.


to Love soMeonE is nothINg,
to be LovEd by soMeoNe is soMething..
to be LoveD by soMe, thaT yOu LoVe is ExCiTiNg..
buT to LoVE ALLAH is EVERYTHING..
b’coZ ALLAH aLwayS LoVe uS..
            
CintaNYA adalah segalanya…tak kira kita gembira ,kita sedih.kita berduka…DIA sentiasa besama kita dan tak pernah tinggalkan kita…Dari mereka yang mahu cuba-cuba mengenal cinta hingga yang sudah pun berumahtangga. Jika semua berjalan lancar kemunkinan besar di sana akan jumpa kilau cinta Agung. Kemuncak segala cinta.

Sebenarnya, cinta yang sejati adalah cinta yang tidak akan putus. Jika suatu cinta itu putus di tengah jalan, maka itu bukanlah cinta sejati. Boleh jadi cinta jadi-jadian sahaja. Mengapa?
Kerana cinta yang sejati hanya cinta yang disandarkan kepada Allah. 

Firman Allah ta’ala yang berbunyi :
” Dan orang-orang yang beriman itu adalah golongan yang paling hebat cinta mereka kepada Allah..”



Cinta 
Cinta Illahi
Cinta Abadi
Buat Insan yang bergelar "MANUSIA"
Yang bergelar "KHALIFAH"
Yang diberi Tanggungjawab..

cinta yang tiada balasan sgt sakit..apalagi bila kita tidak mampu meluahkannya kerana dia sahabat baik kita..lantaran itu, ku serah cinta pada-Nya dan menunggu janji-Nya “lelaki yang baik untuk wanita yang baik” 
~ Pemilik cinta ku setelah Allah dan Rasul..

CintaNYA adalah segalanya…tak kira kita gembira ,kita sedih.kita berduka…DIA sentiasa besama kita dan tak pernah tinggalkan kita…

Subhanallah… Besar kuasaNya…. Bagai terasa menjadi seorang yang baru, bila kembali semula bercinta dengan Allah swt….Tiada cinta yang lebih hakiki selain cinta yang membawa kepadaMu, Ya Rabb….Semoga hari ini lebih baik dari semalam..Marilah kita dahulukan rasa cinta kita kepada Allah dan RasulNya lebih dari rasa cinta kita kepada yang lain. Kerana, cinta kepada Allah dan Rasul tidak mengecewakan, tetapi akan sentiasa menggembirakan hati kita semula,dan merupakan sebaik-baiknya untuk kita cintai…


Sekadar Perkongsian bersama... ^_^ Wallahualam

1 comments:

Addien said...

usah risau akan jodoh dan pertemuan, semua sudah ditentukanNya..insyaAllah

barakallahufik..salam ziarah julung kali

Post a Comment